Εκτύπωση χαρτών Ελλάδας
Το ελληνικό συγκοινωνιακό δίκτυο
Το ελληνικό συγκοινωνιακό δίκτυο αποτελείται από το Οδικό δίκτυο, το Αεροπορικό δίκτυο, το Ακτοπλοϊκό δίκτυο και το Σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ποια είναι τα τελευταία μεγάλα έργα που έγιναν στη χώρα μας ;
Αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" | Γέφυρα "Χαρίλαος Τρικούπης" - Ρίο / Αντίρριο | Μετρό Αθήνας |
Εγνατία Οδός | Ιόνια Οδός | Το Τραμ στο Παλαιό Φάληρο |
Το συγκοινωνιακό δίκτυο της Ελλάδας εξελίσσεται συνεχώς με στόχο να καλύψει όλες τις ανάγκες επικοινωνίας προσώπων και μεταφοράς πρώτων υλών και προϊόντων. Μεγάλα έργα, όπως η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, οι σήραγγες του Αρτεμισίου και της Κακιάς Σκάλας, η ζεύξη Άκτιου-Πρέβεζας, η Εγνατία Οδός, η Αττική Οδός, η Ιόνια Οδός κ.ά. έχουν διαμορφώσει ένα αξιόλογο οδικό δίκτυο. Το δίκτυο αυτό εκτός από τις δικές μας συγκοινωνιακές ανάγκες διευκολύνει και τις μετακινήσεις από και προς τις Βαλκανικές χώρες, τις Παρευξείνιες και τις χώρες της Ασίας. Η Ελλάδα, δηλαδή, δεν είναι μόνο γεωγραφικά το σταυροδρόμι τριών ηπείρων, αλλά χάρη στα σύγχρονα συγκοινωνιακά έργα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη των εμπορικών σχέσεων της ευρύτερης περιοχής.
Πώς αναπτύσσεται σήμερα το συγκοινωνιακό δίκτυο ;
Για να αναπτύξουμε το συγκοινωνιακό μας δίκτυο βασιζόμαστε στις εφαρμογές της σύγχρονης τεχνολογίας, τόσο για να ξεπεράσουμε τα προβλήματα που προκύπτουν από το ανάγλυφο της χώρας μας, όσο και για να δημιουργήσουμε γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις.
Ποια είναι η κατάσταση των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα ;
Η μορφολογία του εδάφους της πατρίδας μας είναι μία από τις αιτίες που δεν επέτρεψαν την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου σε ολόκληρο τον ηπειρωτικό κορμό. Γι' αυτό το λόγο δόθηκε μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη του οδικού δικτύου για την επικοινωνία των πόλεων (μικρών και μεγάλων) μεταξύ τους. Παρ' όλα αυτά δημιουργήθηκε ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος (Αεροδρόμιο - Πειραιάς, Πειραιάς - Αίγιο, Άνω Λιόσια - Κορωπί και Αθήνα - Χαλκίδα) αλλά και ολοκληρώθηκε η ηλεκτροδότηση των δύο γραμμών στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Προαστιακός Σιδηρόδρομος | "Ασημένιο Βέλος" Αθήνα - Θεσσαλονίκη |
Τα λιμάνια της Ελλάδας
Η Ελλάδα, όπως γνωρίζουμε, έχει τη μακρύτερη ακτογραμμή και τον μεγαλύτερο αριθμό νησιών στην Ευρώπη, στοιχεία καθοριστικά για την ανάπτυξη των θαλάσσιων συγκοινωνιών και της εμπορικής ναυτιλίας. Από τα πολλά λιμάνια της χώρας μας ξεκινούν τα πλοία του εμπορικού στόλου μας – ενός από τους μεγαλύτερους του κόσμου – και διακινούν προϊόντα από και προς όλες τις χώρες του πλανήτη.
Λιμάνι Πειραιά | Λιμάνι Θεσσαλονίκης | Λιμάνι Πάτρας | Λιμάνι Ηρακλείου |
Τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας μας είναι : του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου και ακολουθούν τα υπόλοιπα.
Οι αεροπορικές συγκοινωνίες στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετά αεροδρόμια που καλύπτουν τις ανάγκες τόσο των Ελλήνων όσο και των εκατομμυρίων τουριστών. Τα αεροδρόμια αυτά είναι : της Αθήνας (Αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος"), της Αλεξανδρούπολης (Αεροδρόμιο "Δημόκριτος"), της Θεσσαλονίκης (Αεροδρόμιο "Μακεδονία"), της Κέρκυρας (Αεροδρόμιο "Ιωάννης Καποδίστριας"), της Ρόδου (Αεροδρόμιο "Διαγόρας"), του Ηρακλείου (Αεροδρόμιο "Νίκος Καζαντζάκης"), των Χανίων (Αεροδρόμιο "Ι. Δασκαλογιάννης"), της Καλαμάτας (Αεροδρόμιο "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος"), της Ζακύνθου(Αεροδρόμιο "Δ. Σολωμός"), της Κω (Αεροδρόμιο "Ιπποκράτης"), της Λήμνου (Αεροδρόμιο "Ήφαιστος"), της Μυτιλήνης (Αεροδρόμιο "Οδ. Ελύτης"), της Σάμου (Αεροδρόμιο "Αρίσταρχος ο Σάμιος") της Καβάλας (Αεροδρόμιο "Μ. Αλέξανδρος").
Αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης "Δημόκριτος | Αεροδρόμιο Ηρακλείου "Ν. Καζαντζάκης" |
Αεροδόμιο Θεσσαλονίκης "Μακεδονία" - Η επέκτασή του δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη |
Περίληψη μαθήματος