Η φαντασία είναι σπουδαιότερο εφόδιο από τη γνώση, γιατί η γνώση περιορίζεται σε αυτό που καταλαβαίνουμε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή, ενώ η φαντασία αγκαλιάζει όσα θα κατανοήσουμε στο μέλλον.
Στόχος της εκπαίδευσης δε θα έπρεπε να είναι τόσο η μετάδοση γνώσεων όσο η καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας του παιδιού.
Η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και η καλλιέργεια της φαντασίας είναι από τις πιο παραμελημένες πλευρές των συγχρόνων εκπαιδευτικών συστημάτων.
Τα μικρά παιδιά με τα οποία επικοινωνώ είναι γεμάτα φαντασία. Μετά από λίγο τα βλέπεις γίνονται σαν πιόνια, σαν ρομπότ κι αγχωμένα κιόλας απ' αυτά που πρέπει να μάθουν.
Διαθέτουμε ικανότητες που αντί να τις αξιοποιήσουμε στο εκπαιδευτικό σύστημα, τις στραγγαλίζουμε, τις χάνουμε. Μαθαίνουμε στα παιδιά να υπηρετούν την πραγματικότητα αντί να την ξεπερνάνε.