Ηχητικό μήνυμα
Το ραδιόφωνο είναι λέξεις, ήχοι, μουσική και παύσεις (σιωπή). Αυτό είναι το υλικό με το οποίο δημιουργείται μια εκπομπή αλλά και ένα μήνυμα με κοινωνικό ή άλλο περιεχόμενο.
Όσον αφορά το κείμενο:
- Επιλέξτε ένα ή δύο χαρακτηριστικά που θέλετε να προβάλλετε, εστιάστε σε αυτά. Η γλώσσα του ραδιοφώνου δεν πρέπει να είναι φλύαρη
- Ξεκινήστε με ένα καταιγισμό ιδεών πάνω σε συγκεκριμένες ιδέες αλλά και συγκεκριμένες λέξεις. Καταγράψτε όλες τις ιδέες και λέξεις . Διαλέξτε ποιες από αυτές θα χρησιμοποιήσετε
- Κάθε μήνυμα είναι και μια ιστορία. Ξεκινήστε με μια δήλωση που τραβά την προσοχή. Είναι ζωτικής σημασίας ώστε να προσελκύσει το συντομότερο δυνατόν τον ακροατή/ακροάτρια στο ηχητικό μήνυμα που θέλετε να προβάλλετε.
- Δημιουργήστε αξιοποιώντας εξίσου (ζευγαρώνοντας) το συναίσθημα με τη λογική. Ένα απλό μήνυμα με μόνο γεγονότα δεν μοιάζει ελκυστικό για τους ακροατές. Δημιουργώντας ένα μίγμα των συναισθηματικών παραγόντων και λογικών φράσεων μιλάτε σε ένα μεγαλύτερο κοινό στοχεύοντας σε και στις δύο πλευρές τους.
- Μην βομβαρδίζετε τους ακροατές με πολύ υλικό και πληροφορία. Αφήστε το μήνυμα «αραιό».
Όσον αφορά την ποιότητα του ήχου:
- Βρείτε τη φωνή/τις φωνές που ταιριάζουν στο ηχητικό σας μήνυμα
- Κρατήστε τους θορύβους μακριά από το χώρο ηχογράφησης
- Επεξεργαστείτε συστηματικά το ηχογραφημένο υλικό
- Προσθέστε ήχους, μουσική, εφέ
Θυμηθείτε:
- Η απλότητα είναι προσόν για το ραδιόφωνο
- Πρωταρχικός σκοπός σας στο σενάριο είναι η κατανόηση από την πλευρά του ακροατή.
- Θα πρέπει να αποφεύγεται η χρήση παρόμοιων ήχων οι οποίοι μπορεί να αλλοιώσουν το μήνυμα.
- Χρησιμοποιήστε λέξεις δυνατές τόσο για το συναίσθημα όσο και τη λογική του ακροατή
Μείνετε στην εστίασή σας
- Το περισσότερο δεν φέρνει το καλύτερο αποτέλεσμα