Welcome to Τα Σαΐνια   Click to listen highlighted text! Welcome to Τα Σαΐνια Powered By GSpeech
  • Αφηγούμαστε ιστορίες
  • Περιγράφουμε γεγονότα
  • Χρησιμοποιούμε σωστά τους χρόνους των ρημάτων
  • Χρησιμοποιούμε επιρρήματα, προθέσεις, προτάσεις που φανερώνουν χρόνο

o filos mas o anemos

mykonos   anemomyloi   leitourgia anemomylou   pelekanos
Μύκονος   Ανεμόμυλοι  

Λειτουργία

ανεμόμυλου

 

Πελεκάνοι στη

Μύκονο

Της γλώσσας ρόδι και ροδάνι

φτερωτή: ο τροχός του ανεμόμυλου που έχει πανιά, τα οποία μοιάζουν με φτερά.

αυθόρμητα: αυτός που ενεργεί μόνος του, άμεσα, χωρίς να τον υποχρεώσει κάποιος άλλος.

προξενιό: μεσιτεία, μεσολάβηση κάποιου, για να γίνει ένας γάμος.

εργόχειρο: κάθε μικρό έργο τέχνης (αλλιώς χειροτέχνημα), που γίνεται με τα χέρια, όπως κέντη­μα, πλέξιμο δαντελών κ.τ.λ.

ανεμόδαρτος: τόπος που τον δέρνουν, τον χτυπούν δυνατοί άνεμοι.

πρίμα με τον αέρα: με ευνοϊκό άνεμο.

κόντρα : αντίθετα στον αέρα.

πατροπαράδοτες: αυτές οι τεχνικές κτλ. που μας έχουν παραδοθεί από τους πατέρες μας, τους προγόνους μας.

πολυδάπανος: αυτός που στοιχίζει πολύ, που απαιτεί μεγάλες δαπάνες.

ιστιοφόρο: πλοίο που κινείται με πανιά (ιστία).

paroimies

ananewsimes piges

grammatiki2

Πώς δείχνω τον χρόνο ;

Η κλίση των ρημάτων

Οι καταλήξεις των ρημάτων σε -μαι, -με, -σαι, σε, -τε, -ται


Διαβάζω κι άλλες παροιμίες

Αντιστοιχίζω τις παροιμίες με τη σημασία τους (κλικ)

pws deixnw ton xrono 10 4 i klisi twn rimatwn orthografia twn rimatwn

graptos logos2

Περιγραφή ενός κτιρίου

pws kanw perigrafi

paixnidia quiz

Σταυρόλεξο

 

anakefalaiwsi

1.3 Ο φίλος μας ο άνεμος - Θεωρία

Διορθώνω το γραπτό μου

Κάθε φορά που γράφω ένα κείμενο το ξαναδιαβάζω. Προσέχω όλα τα παρακάτω και διορθώνω όσα χρειάζεται. (Μπορεί να χρειαστεί να ξαναγράψω κάποια μέρη του κειμένου μου.)

  1. Ποιος ήταν ο σκοπός μου; Τον πέτυχα; (Συμβουλευτείτε τα σημεία που προτείνονται για ανάπτυξη στην εκφώνηση της εργασίας παραγωγής γραπτού λόγου.)

  2. Τι μου άρεσε περισσότερο απ' όσα έγραψα;

  3. Τι θα μπορούσα να έχω γράψει καλύτερα; Πώς μπορώ να το γράψω τώρα;

  4. Τι θα μπορούσα να γράψω ακόμα;

  5. Θα καταλάβουν το κείμενο οι συμμαθητές μου;

  6. Ποια σημεία θα τους αρέσουν περισσότερο και ποια λιγότερο;

  7. Οργάνωσα το γραπτό μου σε παραγράφους;

  8. Πώς είναι η ορθογραφία; Χρησιμοποίησα το λεξικό μου;

  9. Χρησιμοποίησα σωστά τις τελείες και τα κόμματα;

  10. Χρησιμοποίησα πολλές διαφορετικές λέξεις ή χρησιμοποίησα πολλές φορές τις ίδιες  λέξεις;

  11. Πώς είναι η εμφάνιση του γραπτού μου; Μπορεί να το διαβάσει κανείς εύκολα;

 

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech